zaterdag 31 januari 2015

Troostdeken















Of ik van een stapel overhemden van haar overleden man een deken kan maken. Daar hoef ik niet lang over na te denken, dat doe ik graag! Met uitzicht op de IJssel luister ik naar een sterke vrouw die in haar leven heel veel goeds voor anderen doet. Haar verdriet heeft ze geparkeerd, dat zal ooit wel aan bod komen, andere zaken gaan voor!
Twee tassen fris gewassen overhemden gaan met mij mee, ik snij er vierkantjes van om er een deken van te maken. Vandaag mail ik haar deze foto, ik heb vier rijen lapjes neergelegd om haar een idee te geven hoe de deken worden zal. Ik krijg een paar woorden als antwoord terug en voel: de foto van de deken in wording schenkt haar door de computer heen direct troost. Reden te meer voor mij om er de komende week in alle rust aan verder te werken. Onder mijn handen ontstaat dat wat zij nodig heeft om te helen. Dat ontroert mij diep.
Wat een dankbare opdracht ...

3 opmerkingen:

  1. Ach, wat mooi. Het laat mij ook niet onberoerd. Er is zoveel dat troost kan geven.
    Je doet goed!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoi mevrouw pardoes, ik heb gereageerd op je opmerking op mijn blog van vandaag....

    BeantwoordenVerwijderen