dinsdag 6 januari 2015

De terugkeer van het Licht

Ergens tussen Kerstmis en Oud & Nieuw teken in de laatste jaren een nieuwjaarswens. Dit keer wilde het maar niet lukken, dat wat ik wilde zeggen, kwam niet op papier. Tot ik mij bedacht dat Meneer Pardoes een prachtige foto als schermachtergrond heeft op zijn computer; een foto gemaakt aan de IJssel, zo ongeveer achter ons huis (we wonen niet aan de IJssel ... dat is wel een wens ...een klein huisje met alles beneden, een grote schuur en veel grond).
De foto siert nu onze nieuwjaarsgroet en omdat ik jullie ook het allerbeste wil wensen, plaats ik 'm ook op mijn blog.

Ik heb 2015 als 'rustjaar' benoemd. Dat alleen al geeft voldoende ruimte in mijn hoofd. Ik heb ontzettend veel spullen weggegeven, naar de kringloop gebracht en verkocht. Allemaal spullen die niet passen bij het NU. Dingen die als ballast voelden. Ik heb agenda's van jaren in de papierbak gekieperd, stapels lappen uitgezocht waar ik niks van zal gaan maken en alle overbodige dekens hier in huis meegegeven aan een echtpaar dat iedere lente afreist naar ergens in Polen waar ze bejaarden voorzien van dat wat nodig is.
Ik heb genoeg, nog steeds teveel eigenlijk ... het opruimen gaat nog wel even door ...

6 opmerkingen:

  1. Een goed jaar, met welverdiende rust én natuurlijk toch ook nieuwe activiteiten, toegewenst !

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik wil dat ook, het teveel wegdoen maar het lukt niet goed

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Opruimen is heerlijk (en overal goed voor)!
    Ik wens je ook een goed nieuw jaar met je dierbaren en in gezondheid!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Knap hoor dat je zo flink aan de opruim bent. Succes ermee! Ennuh een hele mooie nieuwjaarsgroet! Dikke knuffels!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Terugkijken en vooruitzien, ik wens jullie een harmonieus 2015.

    BeantwoordenVerwijderen