maandag 12 mei 2014

Moederliefde

Gisteren was het Moederdag. Zoon verwende mij met twee gekookte eitjes op bed, Koningskind riep de avond ervoor: "Sorry mam, helemaal vergeten dat het morgen moederdag is!" en zei 's avonds toen hij thuiskwam na een feestje: "O ja mam, nog gefeliciteerd met je moederdag" (wat ik eigenlijk wel heel aandoenlijk vond).
Meneer Pardoes doet niet aan Moederdag, wat ik overigens prima vind want ik ben zijn moeder niet. Dus voor mij geen potten crème, het nieuwste koffiezetapparaat of een doosje van de juwelier. Moederdag is leuk als je kinderen kleuters zijn, als ze iets voor je hebben geknutseld en niet kunnen wachten het je te geven! Als ik de reclame moet geloven, is Moederdag op zijn minst een tweede verjaardag. Doen we hier in Huize Pardoes niet aan mee!

Toen ik klein was, naaide mijn moeder kleertjes voor mij en mijn broer. Dat vond ik heel gewoon, dat mijn moeder dat kon. Hetzelfde zie ik nu bij mijn kinderen; ze vinden het zelfs maar raar dat andere moeders geen naaimachine in huis hebben want hoe moet je anders je kleren repareren!
Maar goed, ik dwaal af. Terug naar mijn eigen moeder! Ik heb een aantal jurkjes en rokjes die ze voor mij naaide bewaard en zette daar de schaar in (ja, dat was moeilijk ...) om iets voor haar te maken: een lapjesdeken! En ze was er heel blij mee!

3 opmerkingen:

  1. Prachtig de lapjesdeken! Vol mooie herinneringen. X Es

    BeantwoordenVerwijderen
  2. wat bijzonder zeg! En wat had jij leuke rokjes! ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Zo nu ben ik weer bij de blogpost aanbeland waar ik al eerder een reactie wilde achterlaten. Maar mijn internetverbinding werkte toen niet mee ;).
    Prachtige deken is dit geworden, ik kan me heel goed voorstellen dat je moeder heel blij werd van deze zo persoonlijke lapjesdeken!
    Chapeau voor je mooie werk! Ik ben er ook weer met een paar bezig, op het werk met eentje en thuis moet ik nog de lapjesdeken vast naaien aan een fleecedeken zodat het een lapjesdekennn wordt ;).
    Warme groetjes en knuffels!

    BeantwoordenVerwijderen