dinsdag 4 februari 2014

Warmte

De hele dag (en ook de afgelopen nacht) zijn mijn gedachten bij mijn HAVO-vriendin Mips die vandaag afscheid van haar vader neemt. Mips en ik kennen elkaar al meer dan 30 jaar en hoewel we inmiddels 200 kilometer van elkaar wonen, ervaar ik de afgelopen dagen opnieuw dat afstand er helemaal niet toe doet in moeilijke tijden. We hebben contact via Facebook, ik, die helemaal niet zo houdt van sociale media, zit nu 's avonds laat nog berichtjes te typen ... zo fijn dat dat kan!

Vandaag is het zonnig en dat brengt warmte. Warmte voor Mips en haar familie om deze dagen in geborgenheid door te brengen, warmte op mijn handen en hoofd als ik op de fiets zit, warmte in mijn hart voor alles waar ik dankbaar voor ben en warmte in mijn werkkamer omdat ik een nieuw projectje ben gestart om van wollen dekens allerlei leuks te maken. Hoe het worden gaat? Even geduld nog, ik zal het binnenkort laten zien.

De vingerloze handschoenen die je op de foto ziet, zijn de mouwen van een 100% wollen trui. Dat is heel eenvoudig te maken! Was een wollen trui op 90 graden in de wasmachine, je krijgt dan prachtig dik vilt (daarna wel even je wasmachine ontpluizen!). Laat de trui heel goed drogen. Knip de mouwen af (even meten welke lengte je fijn vindt) en maak vlak onder het boord een knipje voor je duim. Klaar! En lekker warm dat ze zijn!

2 opmerkingen:

  1. He, fijn, die warmte! Al lijkt het wel voorjaar vandaag... ben benieuwd naar je maaksel ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik ben trots op jou mevrouw Pardoes! Mooi omschreven en zeker 200 km verder gevoeld!
    Hoop dat de energie en de warmte die daar zeker gevoeld is voor jullie ook retour gezonden kan worden via dit medium...

    BeantwoordenVerwijderen