zaterdag 25 januari 2014

Herstellen voor de LETS

Of ik zin en tijd had om een pop te repareren voor iemand van de LETS. Meneer Pardoes en ik zijn lid van de LETS (Local Exchange Trading System, een ruilhandelclub) en als leden eenmaal weten waar je handig en goed in bent, komen de leukste verzoeken binnen. Een pop repareren, welja, waarom niet! Dus kwam het poppekind bij ons logeren en kreeg nieuwe handjes, voetjes en een nieuwe bedrading. Dat klinkt meer alsof het over een auto gaat, ik weet het. Ook stoffen poppen hebben een bedrading; hun armen en benen zitten met sterk katoen garen door hun lijf heen aan elkaar verbonden en dat was bij het poppekind totaal versleten, zoveel is er met haar gespeeld. Ik vond het zo leuk om te doen!

Ook de trui van Ome Cor kwam bij mij logeren om de gaten in de ellebogen te repareren met leren stukken (op Ome Cors eigen verzoek), een gaatje en een doorgesleten manchet repareerde ik met vlieswol volgens deze methode, gewoon met eigen vlieswol en een viltnaald. Het werkt echt geweldig goed en kan er weer even tegen!

2 opmerkingen:

  1. Als je zo'n poppen kan repareren, kan je deze dan ook maken?

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Oh wat lief van je! En oh wat zie ik een vrolijke lapjesdeken waar de pop op zit <3 love it! Warme groetjes en knuffels van Susan die haar lapjesdeken moet wachten ;). Hopelijk ben ik binnen een paar daagjes weer helemaal opgeknapt.

    BeantwoordenVerwijderen