vrijdag 17 januari 2014

De papegaaienlamp

Soms heb ik een idee!
Wacht even, dat klopt niet ...
Meestal tuimelen de ideeën over elkaar heen in mijn hoofd en kan ik maar moeilijk kiezen welke ik ga uitvoeren.
Niks soms een idee, váák een idee!

Zoon houdt van orka's.
Niet een beetje, nee, hij houdt heel erg van orka's.
Hij wist gisteren tijdens de letterbingo in de klas zijn juf niet te overtuigen dat er ook een kleinere soort orka bestaat die de Zuidelijke Zwaardwalvis heet, dus ging vandaag het boek mee naar school waar dat dier in staat, opdat juf het vooral niet zal vergeten! Google vond het beestje niet, tot grote verontwaardiging van Zoon!

Zoons liefste wens is (of eigenlijk was) dat ik op de muur van zijn kamer een grote orka zou schilderen.
Een hele grote hè, van een meter of drie.
Daar ben ik niet aan begonnen, stel je voor zeg, al dat zwart op de muur en dat Zoon dan een half jaar later opeens papegaaien op de muur zou willen en ik alles weer kon overschilderen.
Dus kocht ik een mooie lap stof (een paneel heette het heel deftig) met een orka-tafereel (weer zo'n deftig woord) erop.
Bij de Kringloop vond ik een schemerlampje met een lichte stoffen kap en ik zag het al helemaal voor me: mams zou dat wel eens even beschilderen met de meest fantastische orka's ooit.
Mmmmjjjjjaaa ...
Dat ging een beetje anders.
Het lampje lag, nadat ik de basis er met potlood op had getekend, zeker een jaar te verstoffen ... vorige week heb ik het eindelijk maar eens ingekleurd.
Er zijn dingen die ik niet snap van mezelf ...dat ik iets wat ik eigenlijk heel leuk vind, laat wachten.
Wie weet kom ik er nog eens achter, waarom ik dat zo doe.
Ach, eigenlijk weet ik het wel ... zo'n project moet perfect van mezelf en omdat het dat in mijn ogen niet is of wordt, leg ik het maar weg.

Zoon is er gelukkig blij mee, met zijn papegaaienlamp!
Ik bedoel orkalamp.
Zie je, daar heb je het al.
Ik ga de rode, gele, blauwe en groene verf vast klaarzetten.
Gelukkig heb ik vandaag en morgen toch niks te doen.

Fijn weekend!

3 opmerkingen:

  1. Zo herkenbaar...... Iets graag willen en het toch aan de kant schuiven.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Haha, de papagaaienlamp heet je stukje. Leuk geschreven :)

    BeantwoordenVerwijderen