woensdag 9 oktober 2013

Zomaar iets aardigs doen voor een ander

Van Jocyta kreeg ik zomaar een heel lief pakje over de post. In het pakje het boekje "Random Acts of Kindness", prachtige kaarten, zaadjes, een lief briefje. Ik was zo verrast!
Het boekje gaat over zomaar iets aardigs doen voor een ander en Jocyta nodigt mij uit dat ook te doen. De Verdubbeldame, van wie dit boekje afkomstig is, vindt het leuk als ik 1 Act of Kindness uit het boekje uit wil voeren en wil laten weten welke ik heb gekozen. Dan zal zij die actie verdubbelen.
Allereerst wil ik het boekje graag doorgeven. Ik heb het lachend uitgelezen, er staan hele grappige dingen in! Wil je het ook lezen, laat het me weten!
Daarnaast heb ik allerlei zomaar aardige dingen voor een ander gedaan. Alleen was dat niet aan de hand van dit boekje. Ik ben er wel meer op gaan letten wat ik voor aardigs kan doen op een dag en ik geniet er enorm van!
Zo ging ik met de plukstok appels plukken in de Stadsbongerd. De appels hingen hoog en het was voor langslopende mensen soms wat frustrerend dat ik daar zomaar bij kon. Ik ben toen appels gaan uitdelen. Het fruit is voor alle mensen van Zutphen en is niet van mij. Dit leverde hele leuke gesprekken en blije gezichten op! Zelfs een norse meneer die mij eerst iets had toegemompeld van "Dat doet maar!" ging met een zakje appels en twee peren naar huis en schonk mij een piepklein lachje. De tip van de Stadsbongerd kreeg ik van onze buurtjes en ik bracht hen natuurlijk ook wat appels als dank. Ik liet twee wandelaars op leeftijd die er al 30 (!) kilometer wandelen op hadden zitten rond 2 uur 's middags, zelf hun appel uitzoeken die ze meteen opaten en ik legde bij elke boom wat appels in het gras voor de kinderen die daar graag naar gevallen fruit zoeken (dat de waterkipjes meteen uit het aangrenzende riviertje kwamen om de appeltjes op te peuzelen was wel even een verrassing!).
Ik verspreidde her en der door de stad stapeltjes tijdschriften met een "veel leesplezier" kaartje eraan, ik raapte bij vrienden hun walnoten om hun rug te sparen (en mocht ze vervolgens allemaal zelf meenemen ... als dat geen Act of Kindness is ...), ik legde als geintje een appel onder een walnotenboom in de stad (die appel lag er een paar dagen later nog ..) en had daar zelf veel lol om, ik naaide het kapotte gordijn van onze zijbuurtjes ("Wat wil je er voor hebben" vroegen ze, niks natuurlijk!), ik maakte druivensap voor een kennis, deelde onze laatste kilo's eigen appels uit en genoot van alles wat het me bracht: voldoening en plezier!
Straks ga ik een potje jam brengen naar de eigenaar wiens walnotenboom aan een openbaar stuk groen grenst. Ik heb al zoveel walnoten geraapt daar dat ik hem of haar graag iets terug wil geven!
Verdubbeldame, ik zou jou willen vragen als Random Act of Kindness dit keer eens helemaal niks te doen. Jij doet al zoveel goede dingen!

(mail even als je het doorgeefboekje ook wilt lezen, dan stuur ik het je toe)

5 opmerkingen:

  1. Ik ben het momenteel aan het lezen, het is echt hilarisch!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat ontzettend leuk om te ontdekken, dat er zelfs een boekje over bestaat dat Random Act of Kindness. Zelf ben ik nl. al geruime tijd lid van de site www.ravelry.com, een handwerksite (voornamelijk breien, haken en spinnen) en daar heb je allerlei groepen waar je lid van kunt worden. Zo is er ook de RAK-groep (NL maar ook buitenlands geloof ik), waar je iedere maand wensjes kenbaar kunt maken en/of wensjes van andere leden kunt vervullen. Op die manier ben ik dus wel bekend met het Random Act of Kindness.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat leuk,dat in deze vorm een stuk ouderwetse burenhulp weer terugkomt. Alleen uitgebreid naar veel meer mensen.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat leuk om te lezen dat het boekje bij jou terecht is gekomen! En na mijn deadline ga ik op bevel heerlijk even niks doen!

    BeantwoordenVerwijderen