dinsdag 1 oktober 2013

De knip gaat dicht!

Via de Verdubbeldame besloot ik mij aan te melden voor de Buy Nothing New Maand. Oeps, dat wordt opletten! Het betekent een maand lang geen gloednieuwe spullen kopen, afgezien van eten en drinken, medicijnen en cosmetica. In plaats daarvan mag je wel een maand lang tweedehands kopen, weggeven, ruilen, delen, lenen, huren, zelf maken, repareren, opleuken en herontdekken. Vergeten kledingstukken opnieuw gaan dragen, blij worden van spullen waarvan je allang vergeten was dat je ze had, geld besparen en leuke ervaringen opdoen. Deelnemers ontvangen via de mail inspiratie, ideeën en leuke tips en tricks en kunnen via de facebookgroep ervaringen uitwisselen.
In eerste instantie dacht ik: makkie! Ik koop de meeste spullen tweedehands, als ik al iets koop. Maar meteen vandaag was het al even "lastig"! Wat ik wilde kopen viel absoluut in de categorie "daar heb je al meer dan genoeg van dus maak dat eerst maar eens op!". Ga ik doen.

Doen jullie ook mee?

8 opmerkingen:

  1. Dat lijkt mij een hele leuke uitdaging. Maar...wat nu als het zou gaan om materiaal dat je nodig hebt, om iets te kunnen maken? Moet je dat maken dan maar een maand uitstellen, of mag je dat materiaal dan wel kopen? In dit geval zit ik te denken aan een bepaalde maat rondbreinaald die ik nodig heb voor het breien van een babymutsje. Enne...neeeee, niet meteen denken dat ik dat zelf ga gebruiken, dat babymutsje, dat ga ik als cadeautje breien.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dan zou je kunnen rondvragen of iemand 'm heeft, op de ruilsite of weggeefsite bijvoorbeeld, of bij de Kringloop.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Een hele goede, eerst eens eentje te leen vragen, en als het dan bevalt om op die manier een babymutsje te breien, kan ik er altijd nog eentje zelf kopen ;-)

      Verwijderen
    2. en als je er een wilt kopen, ga dan eerst even kijken op een ruilsite of weggeefsite en daarna langs de kringloop.
      Ik weet zeker dat het dan lukt!

      Verwijderen
  3. Heb het vorig jaar ook gedaan, en doe dit jaar weer mee hoor! Succes!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. vel succes, ik denk dat ik zoiets geen 7 dagen vol kan houden

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Tuurlijk kun je dat wel, gewoon doen! Dan wordt het leuk en een sport om het vol te houden (en het geeft zoveel voldoening, leuke contacten, gesprekken enzo).

      Verwijderen
  5. klopt! en je houdt geld over om weer leuke dingen te doen!

    BeantwoordenVerwijderen