vrijdag 6 september 2013

Smoelenboek

Ooit zongen Meneer Pardoes en ik ruim 12 jaar bij Theaterkoor Voice Box in Amersfoort. Oh, wat een heerlijke tijd was dat! Zingen, spelen, lol maken en ook serieus oefenen voor voorstellingen. Zutphen heeft veel maar een Voice Box heb ik er niet kunnen vinden ...
Voor het koor maakte ik het Smoelenboek, zo'n document met pasfoto's van alle leden zodat je als nieuw lid namen kon oefenen. Daar moet ik aan denken toen ik net mijn Facebook account ophief (ophefde, opzei, opzegde, nou ja je snapt me wel). Facebook is net een smoelenboek, je kunt er naar mensen kijken en ook over hen en hun interesses lezen. Ik heb mijn gevoel gevolgd en het opgezegd omdat ik merkte dat het me veel te veel in beslag nam en de verhalen die er op worden gezet met mij aan de haal gaan. Voor je het weet zit je uren achter je computer en ik wil gewoon weer lekker dingen maken achter de naaimachine en met papier!
Dus binnenkort weer allerlei maaksels hier op het weblog en in oktober maak ik elke dag een etui ... wordt vervolgd!

(de foto plukte ik van internet, ik vind het zo'n mooi krachtig beeld!)

5 opmerkingen:

  1. Zo komt Facebook ook aan de naam. Het is letterlijk als smoelenboek begonnen, alleen mensen van Harvard waren lid. Later is het uitgebreid. Ik ben lid geworden omdat je op sommige sites alleen maar kunt komen als je zelf ook lid bent. Maar ik doe er zo min mogelijk mee. Het niet alleen een tijd- en energierover, het is ook oppervlakkig en onrustig. die tijd kan je inderdaad aan veel betere dingen besteden.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Grappig. Smoelenboek! Ik heb ook al een tijd geen facebook meer. Ik noem facebook FAKEbook. Het maakte mij totaal niet happy, maar depri. Het enige goede eraan was dat je iets meer op de hoogte was van het reilen en zeilen van mensen die je toch wel lief vond, maar dat was het dan ook.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Zo voel ik het ook ongeveer. Ik mis de echte contacten, het praten, het lachen.

      Verwijderen
  3. Als "oude tante"is facebook voor mij een gelegenheid een beetje op de hoogte te blijven van wel en wee van neefjes en nichtjes. Maar is let er op,dat het niet te veel tijd kost.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja Izerina, dat is een voordeel van Facebook. Ik genoot ook van de berichten van de uitvliegende kinderen van een lieve vriendin. Maar die verhalen hoor ik eigenlijk liever van haar dan dat ik ze op Facebook lees.

      Verwijderen