donderdag 5 september 2013

Het sprookje van de zegel

Er was eens een meisje van ergens in de veertig dat een plan had. Een goed plan vond ze zelf. Voor haar webshop verstuurde ze regelmatig pakketjes en ze had ergens gelezen dat je daar ook guldenpostzegels voor kon gebruiken. Ze ging op zoek, verdiepte zich in vanaf welk uitgiftejaar de guldenpostzegels geldig waren en kocht voor veel geld een flinke partij op. Voor 65% van de waarde. Ze plakte er rustig op los, tot ze een paar weken geleden opeens hoorde dat de guldenzegels per 1 november niet meer gebruikt mogen worden. Daar zat ze dan met haar goede plan. Ze had nog voor zeker tweeduizend gulden (ja echt!) aan zegels liggen! Dus bedacht ze: als ze haar zegels nou eens op haar weblog aan zou bieden, wie weet waren er dan wel lezers die zegels van haar zouden willen kopen. Voor 50% van de waarde, wat dus inhoudt dat ze voor een postzegel voor op een brief van 30 cent zouden betalen in plaats van 60 cent. En voor een pakje 3,50 in plaats van 6,75. Ze typte er een blogbericht over, zocht een foto op het web en hoopte er het beste van.

En omdat sprookjes altijd een goed einde hebben, breide ze dat er ook nog even aan:

En weet je wat? Het werd een groot succes! Zo'n succes zelfs, dat ze besloot een deel van de opbrengst te doneren aan de Ethiopische families van haar kinderen.

{Voor alle duidelijkheid, ik heb dus nog heel veel postzegels en hoop dat er mensen zijn die ze van me over willen nemen!)

13 opmerkingen:

  1. Wauw, wat een mooie actie! (maar hoe kwam je in hemelsnaam aan 2000 gulden aan postzegels?). Zijn ze inmiddels uitverkocht?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik heb die zegels gekocht bij een postzegelverzamelaar die er vanaf wilde. En ik heb er nu nog zoveel dat ik hoop dat vrienden, bekenden en bloglezers ze van me willen overkopen voor de helft van de waarde zodat zij tot 1 november nog even heel goedkoop post kunnen versturen!

      Verwijderen
  2. ik heb u een mail gestuurd ik zou er graag overnemen van u. groetjes :D

    BeantwoordenVerwijderen
  3. oke en allemaal per 1 november de teil in dus.... kijk een postzegel is(was) een waardepapier en zou nooit zijn waarde verliezen zeiden ze indertijd bij kpn maar helaas denkt post.nl daar anders over.
    Veel succes maar ik neem t risico niet zoveel post verstuur ik nou ook weer niet dat ik dat voor 1 november (dat is nog 5 weken) opheb.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. http://www.postzegelfraude.nl/ :teken deze petitie!!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik wel wel voor een stuk of 20 poststukken, zegels van je overnemen? Heb je er nog veel? Ik wil wel reclame voor je maken, anders ben je er misschien niet af voor 1 november...

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hallo,
    Ik wil wat zegels van je overnemen? Dan ik ze gebruiken om op te sturen naar waar het nodig is, voor Zaden voor Voedsel. http://zadenvoorleven.wordpress.com/2008/09/05/van-zaden-voor-leven-naar-zaden-voor-voedsel/. Anders moet ik daar per keer veel verzendkosten voor betalen. Ik zou er wel kunnen gebruiken!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. je kan altijd nog meedoen met het project: https://www.facebook.com/Postvriend?fref=ts

    BeantwoordenVerwijderen
  8. als je aan postcrossing doet is het ook heel leuk om dit soort postzegels voor je kaarten te gebruiken. Iedereen is dol op kleurrijke en bijzondere zegels!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Beste Mevrouw Pardoes, wat een leuke actie! Hoe kan ik je bereiken? Ik zou graag (als je er nog hebt) een aantal van je over nemen i.v.m. Project Postvriend. Zou je me evt. willen mailen? Mijn mailadres is info @ postvriend . nl
    Alvast bedankt!

    BeantwoordenVerwijderen