vrijdag 20 september 2013

Dwarrelen

De komst van de herfst maakt dat ik mij, net als de herfstblaadjes, wat dwarrelig voel.
Ik doe van alles door elkaar, stop de was in de machine en vergeet 'm aan te zetten, maak een weekmenu en vergeet boodschappen te doen (gelukkig blijkt er veel in huis!), schil een pan appels voor appelmoes maar heb geen fut om potjes schoon te maken zodat de appelmoes in de eigenlijk al veel te volle vriezer moet, ik bel, ik mail, ik praat, ik maak schoon, ik ruim op, ik zoek naar een ritme maar vind het niet, ik kan niet op de juiste woorden komen in een gesprek, mijn gedachten dwarrelen alle kanten uit, ik lees de prachtigste verhalen en doe het één na het andere inzicht op, ik staar naar de wolken en wil het liefst naar buiten, kortom: ik dwarrel ... en vind het prima zo!

illustratie: deviantart

1 opmerking: