vrijdag 13 september 2013

De Vondst!

Meneer Pardoes en ik onvluchten het huis; bij onze buren worden voegen uitgehakt en gaat de zandstraal aan, het geluid is niet te harden ... wij gaan naar de Kringloop! Zoals altijd vragen we, voor we de winkel ingaan, aan elkaar: "Wat gaan we vinden?". Vandaag willen we graag een kastje vinden waar we in de lente een bibliotheekje van kunnen maken dat in onze voortuin kan staan.
De kringloop is groot, heel geordend en het aanbod is enorm. Even heb ik de neiging weer weg te gaan omdat mij het gevoel bekruipt dat ik helemaal geen zin heb om tussen de rommel van een ander te gluren. Bovendien ben ik thuis juist aan het wegdoen, er mag eigenlijk niks meer het huis in!
Als Meneer Pardoes al bijna bij de uitgang is, kijk ik nog even in de babyhoek en daar staat ... een hartjesappelboekenkastje! Gevonden!
Zoals je ziet, staat het nu in onze voortuin met daarin een deel van de enorme appeloogst die onze appelboom ons dit jaar schenkt. We verkopen dat wat we teveel hebben. Van het geld kan het jongere broertje van Zoon ook dit schooljaar naar school, iets dat in Ethiopië niet vanzelfsprekend is. Dankzij het mooie kastje valt onze handel goed op. Ik ga er straks wat potjes jam bij zetten.
Fijn weekend allemaal!

8 opmerkingen:

  1. Wat een geweldig kastje zeg. Echt een schatje!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wauw! wat een gewéldig kastje! Het oog wil tenslotte ook wat, ben benieuwd of je het merkt aan de verkoopcijfers ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja Erna, ik riep meteen: Oh dat is een Erna-kastje! Vanwege die hartjes!

      Verwijderen
  3. Wat leuk bedacht!

    Klein stukje kunststof golfplaat of bitumen op het dakje en hij kan gewoon buiten blijven staan bij een buitje...

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja, dat gaan we doen! Ik heb plastic ramen van tenten bewaard, die gaan we erop lijmen. En de achterkant vervangen want dat is board.

      Verwijderen
  4. Wat leuk! Ik koop ook regelamtig bij mensen met kastjes buiten.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een leukje! En wat een mooie bestemming voor de opbrengst! Fijn weekend!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een leuk kastje, veel plezier ermee.

    Groeten,

    Juffrouw Mier

    BeantwoordenVerwijderen