zondag 30 juni 2013

Lief Zutphen!

In minder dan 200 stappen loop ik vanuit mijn achtertuin naar de IJssel. Stond twee weken geleden het water nog héél hoog, nu moet ik heel goed kijken om vanaf het bankje het water te kunnen zien. Wat een natuurpracht en -kracht hier!

Ik weet nog goed dat Meneer Pardoes en ik voor het eerst hier wandelden. We deden toen een dagje Zutphen vanuit onze vorige woonplaats, overal was mist en we liepen langs de IJssel. Toen al raakte de schoonheid van het opene, het verre, mij heel diep. We maakten een plan dat als we oud zouden zijn, we naar Zutphen zouden verhuizen. Dat werd veel eerder! Nadat Meneer Pardoes heel ziek was geweest, besloten we niet op "later" te wachten. Later is immers allang begonnen ... En hoewel bijna niemand begreep waarom wij juist hier wilden wonen, zo ver van onze familie en vrienden, volgden we ons hart en zijn we gegaan.

Tijdens het stadsjutten (o, wat doe ik dat toch graag!) vond ik een doos met redelijk nieuwe, ongelezen tijdschriften. Ik deelde er flink van uit en had er toen nog steeds heel veel over. Ik maakte er setjes van en legde die vandaag, met een paar uur ertussen, op het bankje 200 stappen van mijn achtertuin. In de hoop dat iemand anders er blij mee zal zijn en ze, als ze zijn uitgelezen, wie weet wel op dezelfde manier door zal geven.
Dank je Zutphen, dat ik hier mag Zijn.

3 opmerkingen:

  1. En, werden de setjes meegenomen?
    Het laatste zinnetje voel ik helemaal met je mee, het is hier fijn ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Een poosje geleden zijn we in zutphen beland en ik vond het er relaxed, zo aan het water. En wat een mooie oude binnenstad, het voelde of ik met vakantie was... Genieten dus!

    BeantwoordenVerwijderen