zaterdag 11 mei 2013

Een B(l)ije Buuf!


















Een goede buur is beter dan een verre vriend en een goede buur op een markt of bazaar is altijd een kadootje!
Ik heb in de drie jaar dat ik mijn spulletjes op markten verkoop al de meest uiteenlopende buren ontmoet. Gezellige praters waarmee de soms stille uurtjes achter de kraam voorbij vliegen, zwijgers die nukkig kijken als ik wel iets verkoop en zij niet, buren die alles wat ik maak tot in detail bekijken en er soms zelfs ongevraagd foto's van maken en, zoals laatst op de Bijendag, een buuf die ik voor mijn gevoel mijn hele leven al kende, al had ik haar nog nooit gezien!
Ergens halverwege de dag vroeg ze of ik ook portemonnees bij me had. Had ik, maar die waren haar te klein. Ze pakte een Indiaas ogend soort toilettasje uit haar knalgele tas. Dat bleek haar portemonnee te zijn. Vakjes, ritsjes, een soort tas in het klein.
"Kun je deze namaken?" vroeg ze op haar allerliefst. In iets met paars en turqoise, als dat zou kunnen.
Ik bekeek de portemonnee, zuchtte zachtjes en had eerlijk gezegd het gevoel dat me dat nooit zou lukken. Tot ze de inhoud eruit kiepte en zei dat ik de oude portemonnee als voorbeeld mee kon nemen. Nou, dat veranderde de zaak!
Ik zocht meubelstof uit (lekker stevig!), puzzelde, rekende, bedacht de volgorde waarin ie in elkaar gezet moest worden, maakte een kleine vergissing waardoor ik uiteindelijk anderhalf uur met de hand zat te naaien en was vervolgens zo blij met het resultaat dat het moeilijk was er afstand te doen.
Nu Facebooked ze me net: "Wat issie prachtig!"
Mijn hart maakt een sprongetje!
Daar gaat het om!
Dat we elkaar blij kunnen maken met iets waar we goed in zijn!

Fijn weekend verder!

1 opmerking: