maandag 27 mei 2013

Een koude biologische douche voor Appie

AH (nee, ik heb geen aandelen!) verkoopt aardig wat biologische producten, daar ben ik blij mee! Op zaterdag eten wij altijd friet, biologisch, met kroket en kaassoufflĂ©, biologisch (en ook mayo en ketchup, bio) en de meeste dingen zijn van Appie.
Eerst verdwenen de biologische kroketten bij AH. Niemand wist waarom en niemand wist of ze nog terug zouden komen. Niet dus. Nooit meer gezien. En aangezien er in andere kroketten E621 zit wat niet alleen kankerverwekkend is maar waar ik ook nog eens allergisch voor ben, was het einde verhaal met de kroket.
Vanaf vorige week zijn de biologische kaassoufflees verdwenen. Zelfde verhaal. Nergens te vinden, niemand weet waarom ze er niet meer zijn. Er staat opeens een hele verzameling kaassoufflees van een ander merk in de winkel (nee, ook geen aandelen) en uit de verpakking kan ik niet opmaken of ik ze nou wel of niet kan eten. Bio zijn ze in elk geval niet.

In een tijd waarin biologisch eten toeneemt, zou je als grote supermarktketen juist MEER biologische dingen moeten gaan verkopen in plaats van biologische artikelen uit het assortiment halen.
Ik zou graag willen weten waarom Appie dit doet. Dus ik stuurde ze een mail en ben heel benieuwd naar het antwoord!
Ik neem geen genoegen met dat het te weinig werd verkocht, dat is namelijk niet zo! Het was regelmatig op, het schap leeg!
Binnenkort de biologische friet ook uit het assortiment? Ik hou er serieus rekening mee ...

Meneer Pardoes heeft al aangeboden zelf kroketten te gaan maken. Dat is natuurlijk prima te doen, net als kaassoufflees en friet. Maar het gaat me op het principe hè!

UPDATE 3 juni 2013:
Appie heeft geantwoord: 
Wij hebben navraag gedaan bij de verantwoordelijke afdeling en vernomen dat biologisch inderdaad een groeiende markt is, maar binnen snacks gewoonweg niet populair. Daarom zijn we gestopt, dit is een commerciele beslissing.

Als ik niet net een goed zittende broek had gekocht, was ie nu zeker afgezakt ...

3 opmerkingen:

  1. Slecht zeg! Ben ook benieuwd naar je antwoord!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Geloof ik niks van dat er geen vraag is naar biologische snacks! Groep biologische eters wordt steeds groter volgens mij...

    BeantwoordenVerwijderen