maandag 20 mei 2013

Bijzonder blousje!

Of ik het blousje langer kon maken, vroeg M. "En de mouwtjes graag anders (niet zo pofferig) en deze twee kleuren band er in verwerken". Ik weet inmiddels van mezelf dat ik dit soort dingen kan en leuk vind en dat "Je zult zien waartoe je in staat bent, als je gewoon maar eens probeert" zeer op mij van toepassing is. Dus zeg ik volmondig "Ja!" op de vraag van M. en ga aan de slag. Voorpand korter maken, mouwtjes aanpassen, blousje verlengen, kantjes erop, andere knoopjes. Het resultaat ontroert me. Van een doorsnee blousje is het opeens een klein kunstwerkje geworden waar er maar 1 van is op de wereld. Als M. het op komt halen, is haar blik mijn mooiste kado!
"Ze was er superblij mee", zegt Meneer Pardoes even later. Inderdaad, en ik ook!
Het blousje kocht M.overigens bij Zutphens tweedehands kledingwinkel Segundo, net als Sur le Pont een aanwinst voor Zutphen!

1 opmerking:

  1. Wat superleuk dat je dit kunt zeg! Zo kun je zo'n blousje helemaal op maat maken.

    BeantwoordenVerwijderen