zondag 24 maart 2013

Bijtje bijtje zoem zoem zoem

Mijn broertje zong vroeger een liedje over "Bijtje bijtje zoem zoem zoem". Ik denk dat het liedje van de peuterspeelzaal mee naar huis kwam. Mijn broertje is nu een grote meneer die hypotheken verkoopt, toch zie en hoor ik in gedachten dat vrolijke blonde kereltje zingen, hij kon dat eindeloos volhouden en maakte er een soort aan-elkaar-zing-versie van. Mijn vader maakte er ook een filmpje van, wellicht dat ik het me daarom nog zo goed herinner ...

Over bijen gesproken: op zaterdag 27 april a.s. viert Zutphen Bijenstad een landelijke feestdag. Aandacht voor de bijen en hoe we er met z'n allen voor kunnen zorgen dat de bijen het fijn blijven vinden op aarde. Da's nog niet zo eenvoudig ...
Ik organiseer die dag een beetje mee en ga, samen met anderen, knutselen met de kinderen die komen. Ook heb ik allerlei leuke bijendingen te koop. Over een maand is het al zover dus het wordt wel tijd dat ik daadwerkelijk aan de slag ga! Als eerste naai ik een aantal etuis. Erg leuk om te doen en altijd handig om te hebben! Uiteraard is een deel van de opbrengst voor Zutphen Bijenstad.
Ik heb nog veel meer ideetjes dus: wordt vervolgd!

2 opmerkingen: