maandag 11 maart 2013

Bandwerk

Bandwerk, werk alsof het van de lopende band is gerold, is niet mijn ding heb ik ontdekt. Ik naaide heel veel portemonneetjes voor de komende markten en bazaars, gemaakt van meubelstof. Ze zijn mooi, zeker. En ze verkopen ook altijd goed. Toch heb ik besloten dat dit de laatste lichting bandwerk is die ik maak. Dit voelt niet eigen. Het is een technisch foefje, zo'n portemonneetje in elkaar zetten. Ik mis de bezieling van het bij elkaar zoeken van passende stofjes, bandjes en kantjes. Het rommelen, prutsen, de blijdschap van het onderweg zijn naar iets waarvan ik nog niet precies weet naar wat.
Overigens deed ik eerder bandwerk, als puber, "in de bollen", o.a. aan de lopende band (bloembollen sorteren). Dat maakte mij heel nerveus en blij werd ik er ook niet van. Het ging puur om de centen.

Vanavond ben ik aan een nieuw rommel-pruts-blijdschap ding begonnen en hoe dat is geworden, dan zien jullie verderop deze week!

2 opmerkingen:

  1. Reacties
    1. Ik woonde in Noord-Holland en daar is "in de bollen" van alles te doen: bollen planten, rapen, pellen, bollen sorteren aan de lopende band, dat soort dingen deed ik als puber om bij te verdienen in de zomervakantie.

      Verwijderen