maandag 11 februari 2013

Werk in uitvoering!

Bij het grof vuil lag een hele vieze slaapzak. Ik fietste er eerst voorbij en daarna toch weer terug. Slaapzakken hebben een onweerstaanbare aantrekkingskracht op mij! Ik gebruik ze namelijk graag als voering voor de dekentjes die ik naai voor Ethiopiƫ. Ik deed de slaapzak in de was en raad eens wat: hij kwam er prachtig schoon uit! Zelfs de rits is nog okee, die wordt hergebruikt en tot die tijd in mijn ritsenmand bewaard.
Het was even geleden dat ik een deken naaide. Ik had er zoveel gemaakt dat ik mezelf een poosje "vrij" had gegeven. Maar nu de voorraad naar Addis Abeba is afgereisd, mag ik weer aan de slag. Met stofjes van de lapjesruil met haar en een zak restjes van deze dames (aangevuld met lapjes uit mijn eigen voorraad) heb ik afgelopen weekend een grote deken van 140 x 220 kunnen naaien. De bovenkant en de voering moeten nu nog aan elkaar worden gezet en dat ga ik voor het eerst met de hand doen. Een meditatief klusje. En daarna? Dan mag de deken hopelijk gauw op reis en kunnen er een moeder en haar kindje heerlijk onder slapen!

3 opmerkingen:

  1. Super dat je zo voor het goede doel dekentjes maakt! Verrassend wat je allemaal niet met "grof vuil" kunt aanvangen, he :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. oh wat mooi geworden!!!! en zo groot.. wat een werk! ben benieuwd hoe je de lagen aan elkaar gaat zetten.. quilten of alleen aan de randen? ben ook al nieuwschierig naar de volgende! en als je lapjes op zijn geef maar een gil want er ligt hier nog een berg :)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wauw! Wat mooi en wat een werk! Heel bijzonder. Het slaapt ook vast heerlijk, zo'n prachtige deken.

    BeantwoordenVerwijderen