donderdag 14 februari 2013

Mooiste Meisje - vervolg

Vandaag neemt Mooiste Meisje afscheid in de klas van Zoon. Ik schreef al eerder over haar in dit blogje.
Zoon wil haar graag iets geven. Ik heb een mooie paardenkaart uitgezocht en daar iets opgeschreven. Samen met twee velletjes paardenstickers gaat het in een vrolijk versierde envelop. "Ben je op haar?" vraag Koningskind, die de envelop ziet liggen, aan Zoon. Verontwaardigt briest hij iets over afscheid nemen en niet zo stom doen. Zoon en verliefd, dat gaat niet samen (nog niet ...).
Na de afwas zegt Zoon: "Mam, ze zou het zo leuk vinden als jij een paard voor haar tekent, dat weet ik zeker". Ik mompel iets over de kaart en de stickers maar nee, dat is niet wat Zoon denkt dat ze wil. Dus doe ik wat zoon vraagt: ik teken een paard. Op een stukje hout, als een talisman voor Mooiste Meisje dat het niet redt op school, dat naar nog specialer onderwijs gaat in de hoop dat ze daar wel haar plekkie vindt. Er staat overigens ook iets achterop het houtje maar da's alleen voor haar om te lezen.
Ik hoop dat ze het houtje zal bewaren en er op moeilijke, lastige momenten kracht uit zal putten.
Ik wens haar kracht, liefde en wijsheid toe en dat alles tekende ik in en op dat houtje.
Lief kind, je zit in mijn hart ... het ga je goed!

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen