vrijdag 11 januari 2013

Tassie-voor-me-eige & Repair Café

Op mijn werktafel lagen restjes stof van de Paulus-etuis. Ik was in een rommel-maar-lekker-aan bui en begon wat lapjes aan elkaar te naaien. Al snel wist ik: dit wordt een Paulus-tas! Ik begon er steeds meer plezier in te krijgen, kiepte de bak met oude spijkerbroekrestjes om en hergebruikte zakken met en zonder rits. Ik naaide een binnenkant met vakjes en zakjes en bedacht me toen opeens: deze tas hou ik zelf!

Gisteravond wilde ik de metalen (hergebruikte) rits in de tas naaien toen de naald brak. Dat gebeurt wel vaker maar met de naald brak ook de schroef af waarmee je de naald in de machine zet. Ik zuchtte heel hard en zag al een hele hoge reparatierekening voor me.
Meneer Pardoes nam de machine mee naar de eettafel, sloot een soort van bouwlamp aan voor extra veel licht en deed iets met allerlei gereedschap (ik hoorde zelfs de boormachine!) terwijl ik ondertussen kokoskoekjes bakte.
Een uurtje (!) later had ie het gerepareerd!
We sloten alles weer aan, ik plaatste een nieuwe naald en heel voorzichtig liet ik de machine steekjes maken. Hij is weer helemaal top!
Meneer Pardoes: je moet echt een Repair Café beginnen in Zutphen! Dan hebben nog veel meer mensen plezier van jouw kunst en kunde!

O ja, de postzegelpakketjes van mijn laatste Give Away zijn voor Anne-Marie en Karolien. Sturen jullie me je adres? Mailen kan op info at studiopardoes punt nl.

Fijn weekend allemaal!

3 opmerkingen:

  1. Leuke tas in wording! En gefeliciteerd winnaars van de give away, heel leuk!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ooh, joepie!!! :-D Dit is de eerste keer ooit dat ik met een giveaway win! Die postzegeltjes zullen hier met mijn twee rollende, kruipende, klimmende, vallende jongetjes van 7 maand en 2 jaar zeker nog van pas komen!
    Dankuwel, mevrouw Pardoes!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Geweldig leuk, dank je wel mevrouw Pardoes!
    Ik ga meteen m'n adres mailen.
    Fijn weekend.
    Groetjes, Anne-Marie

    BeantwoordenVerwijderen