vrijdag 18 januari 2013

Ruilen & Vragen - 1

Een tijd lang liep ik alle kringloopwinkels in de buurt af op zoek naar retro stofjes. In de jaren zeventig had je van dat prachtige intense oranje. Daar hou ik van! Ik had als kind een laken op mijn bed met oranje bloemetjes. Mijn ouders hebben dat laken nog gewoon in gebruik! Het is vast van een goed merk, Walra ofzo, want zelfs de kleur blijft mooi en het laken dik en stevig. Maar o, ik dwaal af! Terug naar dat kringlopen van mij. Ik draafde een beetje door en nam allerlei retro lapjes mee waarvan ik eigenlijk geen idee had wat ik daar van zou gaan willen maken. Uit hebberigheid, ik geef het onmiddelijk toe! Ze zijn op een stapel in de kast beland en gisteren kwam ik ze weer tegen ... Zomaar weg doen wil ik ze niet, maar wat wil ik er dan wel mee?
Opeens bedacht ik mij: als ik mijn bloglezers nou eens vraag of ze met me willen ruilen? Binnenkort ga ik weer wat dekentjes naaien die naar Ethiopie afreizen en ik zou er zo graag wat zonnige kleurtjes stof bij willen hebben. Geel, oranje en fris groen. En dat heb ik niet in mijn stoffenstapel!
Dus lieve lezer: wil je dit retro lapje (het is een katoenen tafelkleed van 108 x 158 cm) met mij ruilen voor katoenen lapjes voor een dekentje? Laat het me weten!
Binnenkort volgen er nog meer retro lapjes te ruil!

4 opmerkingen:

  1. Ik zou eens moeten kijken, maar ik denk niet dat ik thuis van die geel, oranje en fris groene stofjes heb liggen. Ik zal er eens naar uitkijken de volgende keer dat ik in de kringloopwinkel kom ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik wil het tafelkleed heel graag van je hebben en zoek voor jou wat geel en oranje en groen (dat zal ik niet veel hebben).Hoe groot moeten de lapjes zijn?

    BeantwoordenVerwijderen
  3. He, ik doe mee met 1 van je volgende lapjes...

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hihihi wat grappig, ik keek even onder het label lapjes en zie opeens deze foto. Ik kocht onlangs ook zo'n zelfde laken...die gaat een lapjesdeken worden tzt ;).

    BeantwoordenVerwijderen