donderdag 24 januari 2013

Kwartetten & de zon! (Ruilen & Vragen 2)

De kou wist zich de afgelopen dagen in mij te nestelen. Ik had totaal geen zin om naar buiten te gaan, wat bijzonder is want ik vind fietsen heerlijk! Ik heb me er maar bij neergelegd dat ik niet meer zo van de kou en de sneeuw hou nadat ik vorig jaar twee keer ben gevallen met mijn fiets. Schaatsen durf ik ook niet meer. Maar wat doe ik dan als er buiten niks voor mij te beleven valt ... opruimen!
Ik dook mijn werkkamer in en ging op zoek naar spulletjes die er al jaren liggen en waar ik de komende jaren zeker niks mee ga doen. Ik keek er werkelijk van op hoeveel er weg kon! Ook de zolder leverde veel op wat weggegeven kon worden, naar de kringloop mocht of op Marktplaats belandde (opbrengst: Ethiopië). Meneer Pardoes reed met een gevulde auto naar de kringloopwinkel waar hij vervolgens 5 minuten later al iemand met het door ons ingeleverde whiteboard naar buiten zag komen! Hoe leuk is dat!

Ik heb een zwak voor oude kwartetten en als ik er ergens eentje tegenkom, koop ik die. Maar dat ik er zoveel zou hebben ... ik wist dat werkelijk niet! Het allerleukste kwartet is wel die van de PTT. Pure nostalgie! Ik zie mijzelf weer staan als puber, bij het schuifje op het postkantoor, postzegels kopen voor brieven aan snel wisselende vriendjes en penvrienden en -vriendinnen van overal. Ik hou nog steeds van postpapier, net als toen. En ik vind pakjes inpakken en leuke kaartjes en briefjes versturen nog steeds leuk, vele malen leuker dan een e-mail of SMS-je. Mijn werkkamer is soms net een postkantoor en winkeltje, heerlijk!
Het PTT kwartet vind ik extra leuk omdat meneer Pardoes zijn werkende leven bij PTT begon, als jong broekie, net van de HTS. In die tijd was er nog geen internet, kun je het je voorstellen? Er werd toen nog volop gefaxed en getelexed!

Ik heb een PTT kwartet en tweee sprookjeskwartetten te ruil voor fleurige lapjes voor de Ethiopische dekentjes, voor oud postpapier, voor leuke kaarten. Als je er iets in ziet, mail me dan op info at studiopardoes punt nl!

Wat de kou betreft: terwijl ik dit blog schrijf, begint de zon te schijnen. Laat de dooi en de lente maar komen!

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen