donderdag 10 januari 2013

Engelengeduld

Meestal vind ik het leven leuk ... soms lastig. Dat lastig gaat vaak over dingen die op mijn pad komen en waar ik niet zo 1-2-3 raad mee weet. Meestal heeft dat met de kinderen te maken. Onmacht, onzekerheid, twijfel.
Over het algemeen lossen dingen zich in de loop der tijd gelukig vanzelf op.
Bij Koningskind (onze oudste), is dat toch anders. Voor hij bij ons kwam wonen (hij was toen drie), heeft hij in het prachtige Ethiopië dingen meegemaakt die voor een klein ventje niet te behappen zijn. In Nederland noemen ze wat hij heeft een hechtingsstoornis. Ik noem het bang-voor-liefde-en-bang-voor-het-leven. En dat is heel lastig, voor ons hele gezin.

Afgelopen week kwamen er van verschillende kanten engeltjes naar me toe. Gegeven en opgestuurd door lieve mensen die helemaal niet weten dat ik "iets" (zeg maar gerust véél!) met engelen heb en bij lastige dagen een kaart trek uit het Orakel van de Aartsengelen. Voor steun, een zetje in de goede richting en het bewaren van mijn (engelen)geduld.  
Lieve gevers: dank jullie wel, ik ben er heel blij mee!

1 opmerking: