woensdag 28 november 2012

Mooiste Meisje

"Ik h
"Ik heb zo'n pech mam", zucht Zoon als hij uit school komt. "Echt mam, zo'n ontzettende pech!".
Nadat ik hem verwachtingsvol heb aangekeken en hij heeft begrepen dat ik graag wil weten wat hij bedoelt, zucht hij opnieuw en zegt: "Ik heb met lootjes trekken het stomste meisje uit de klas".
Ik noem haar naam, hij knikt bevestigend.
Er moet een kadootje worden gekocht dat hij gelukkig niet zelf hoeft te betalen, dat doet school.
Hij moet ook een suprise voor haar maken. Of ik soms denk dat hij dat leuk vindt ...
Stomste Meisje pest graag, roept hard door de klas als het stil moet zijn en houdt zich niet aan de regels.
Aldus Zoon.
Zoon gaat naar het Speciaal Basis Onderwijs en daar zitten Hele Mooie en ook Hele Bijzondere Kinderen.
Zoals Stomste Meisje.

Stomste Meisje is altijd boos. Boos op alles en iedereen. Ik heb dat van dichtbij meegemaakt toen ik kwam helpen in de klas. Ik heb ook gemerkt dat Stomste Meisje een Leuk Meisje wordt als ze over paarden praat. En wat staat er op haar verlanglijstje op nummer 1? Juist.

Paardenmeisje, dat was ik vroeger ook. Dat schept een band. Niet dat ik altijd boos was, in tegendeel! Volgens mijn moeder was ik bijna altijd vrolijk. Moeders onthouden volgens mij graag de vrolijkste momenten van hun dochters. Dat zeuren vergeten ze gewoon.

Terug naar Stomste Meisje en Paarden.
Thuis praat ik met Zoon over geven en gunnen. Hij heeft er nog steeds wat moeite mee. Samen bedenken we een suprise voor Meisje. En ik kruip achter de naaimachine om te doen wat ik het liefste doe: iets maken.
Iets Moois voor Meisje, omdat ze van Paarden houdt. En diep van binnen een heel Mooi Meisje is.




3 opmerkingen: