zondag 18 november 2012

Mooie boekies!

Het hele jaar door verzamel ik restjes papier. Ik scheur ongebruikte blaadjes uit schriften van de zonen, knip achterkanten van enveloppen, zie in alles dat blanco en beschrijfbaar is een blaadje voor in mijn boekies!
Van de prachtigste illustraties uit (het liefst oude) prentenboeken, maak ik nieuwe boekies. Van die kleine die in elke tas passen, van die leuke waar je er eigenlijk nooit genoeg van hebt, van die vrolijke waarvan je op slag blij wordt als je er eentje kado krijgt, van die kleurrijke met beessies, poppetjes en sprookjesfiguren.
Het is monnikenwerk om ze te maken ... alle blaadjes vouwen, omslag er omheen, twee nietjes in de rug, schoonsnijden (mooi woord he!) en daarna blaadje voor blaadje het hoekje afronden met een ponsje. Toch is het meer dan de moeite waard om ermee bezig te zijn want o, wat zijn ze weer leuk geworden!
Ik presenteer dan ook met trots dertig nieuwe boekies! Te koop in mijn winkeltje. Leuk kadootje voor de Sint, voor in de schoen, bij je collega in de jaszak of voor jezelf natuurlijk!

1 opmerking:

  1. Och geweldig! Dit vind ik nu eens zo'n mooi werkje! Ik ben ook zo iemand die alles blijft verzamelen, omdat ik vind dat er veel te veel weggegooid wordt en van alles denk ik "hmms, wat zou ik daar nu mee kunnen maken?" Blaadjes waarvan de ene kant onbeschreven is, kan ik niet weggooien. Die gebruik ik wel als kladblaadjes, maar ik heb intussen al een paar grote stapels kladpapier en gebruik er nooit genoeg. Ik kijk al uit naar het moment dat mijn 2 klein mannen beginnen te kleuren en te tekenen, dan zullen die er wel rap doorgaan. Tot zo lang, moet ik misschien eens proberen of ik er ook niet zo'n boekjes van kan maken :-) Lijkt me heel leuk om eens te proberen! En ze zien er zo mooi uit!

    BeantwoordenVerwijderen