vrijdag 5 oktober 2012

Blije bijen

In Zutphen is er Zutphen Bijenstad waar enthousiaste lieve mensen werken aan een heus bijenlint; een aaneensluitende groenstrook om te zorgen dat de bijen in de stad blijven omdat er genoeg lekkers te vinden valt. Ook bemiddelen ze bij het aanleggen van bij-vriendelijke tuinen en geven ze informatie over bijen aan wie het maar horen wil.
Opperbijenkenner en enthousiaste mede-oprichtster van Zutphen Bijenstad P. vroeg of ik na wilde denken over wat "bijendingetjes" die ze konden verkopen als ze eens met een kraampje op een markt zouden staan. Dus brandde ik de-avond-voor-de-honingmarkt  in een paar uurtjes twintig bijtjes op een schijfje hout en maakte daar kettingen van, pakte het mooi in en bracht het de volgende ochtend naar de kraam. Iedereen blij (vooral de bij!) en ze zijn nog te koop! Mail maar even als je er eentje wilt, ze kosten 3,50 waarvan 30% bestemd is voor Zutphen Bijenstad en de rest is voor mij (om honing van te kopen, mmmmm!).
Er vliegen nu al dagen allerlei bijenknutselplannen door mijn hoofd. Ik heb beloofd elke maand een paar leuke dingen te maken die kunnen worden verkocht op markten of in het Zutphen Bijenstad Hoofdkwartier. Dus: wordt vervolgd!

1 opmerking:

  1. Leuk idee! Ook fijn dat je maandelijks iets nieuws mag leveren...bijen zijn leuke beestjes (mobiel bv. of wantjes etc.)...ben benieuwd wat je nog meer zult gaan maken!

    BeantwoordenVerwijderen