dinsdag 13 maart 2012

Neem me mee ...

Aan met hergebruik bezig zijn komt nooit een eind! Steeds opnieuw ontdek ik nieuwe dingen die tot projectjes leiden.
Ik kwam via via op de website van Kinderzwerfboek terecht en was meteen enthousiast! Als kind las ik al heel veel. Ik had mijn boeken altijd zo snel uit, daar kon de bibliobus niet tegenop rijden met zijn twee wekelijkse bezoekje aan ons dorp! Ik zie me er nog in rondlopen, speurend naar boeken die ik nog niet gelezen had. Dat het steeds moeilijker werd iets te vinden, zul je vast begrijpen! Gelukkig waren er op school ook heel veel boeken te lezen en te leen. 
Kinderzwerfboek werkt heel eenvoudig: je stuurt een boek de wereld in door het aan te melden op hun website, er een code in te schrijven en een sticker op te plakken. Die stickers vraag je eerst aan (in grote hoeveelheden natuurlijk!), dat wordt allemaal op de site uitgelegd. Daarna leg je het boek ergens neer. Liefst ergens waarvan je weet dat het boek snel zal worden gevonden. Als de vinder het boek gelezen heeft, kan het boek opnieuw op reis of het blijft bij de vinder.
Ik koop regelmatig boeken bij de kringloop hier in Zutphen. Voor twee kwartjes heb je al hele mooie boeken! Doe je ook mee?
De drie boeken van de foto leg ik deze week ergens in Zutphen neer. Ben benieuw wie ze zal vinden!

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen