maandag 30 januari 2012

Warme Wollen Wintermust!

't Is geen spelfout hoor, de kop boven dit blogje. De warme muts die ik kocht op de website van Elly is hard nodig nu de kou in Nederland lijkt te gaan wonen. Elly maakt, net als ik, dingen van hergebruikt materiaal. Mutsen, sjaals, (bed)sokken, kortom alles wat je nodig hebt in een koude winter. Ga eens kijken op haar weblog en website!
De muts die ik kocht had een grijs boord dat zo wijd was dat de muts over mijn ogen zakte. Ik peuterde het boord los, breide een nieuw boord (twee keer uitgehaald: eerst te wijd, toen te krap, oeps ... te lang niks gebreid!) en naaide het boord aan de muts. De bloemcorsage stuurde Elly als extraatje mee en heb ik meteen op de muts genaaid. Vanmorgen ontdekte ik dat de ijzige wind dwars door de haakkiertjes waait. Vanavond ga ik er een voering van flanel in proberen te maken. Zo houdt de muts mij lekker bezig!
Ik krijg overigens hele leuke reacties op de muts!

1 opmerking:

  1. Hij is mooi geworden! Geweldig, je hebt er een compleet nieuw kunstwerk van gemaakt!

    BeantwoordenVerwijderen