woensdag 11 januari 2012

Acht warme dekentjes!

In december heeft mijn naaimasjien een marathon gelopen want ik naaide wel acht kinderdekens! Deze dekens gaan via Dianne die in Addis Ababa woont naar kinderen daar die het heel goed kunnen gebruiken. Het idee dat ik hier in Nederland iets maak waarmee negen uur vliegen verderop kindjes warm kunnen blijven, vind ik nog steeds bijzonder en ontroerend.

Ik krijg regelmatig katoenen stofjes en voering (fleece, moltons, slaapzakken) kado om er iets moois van te maken. Dit keer zelfs een mega lappendeken die ik verknipt heb en waar ik drie dekens mee kon maken! Marianne, Ietje, Alma, Marije en Marijke: jullie lapjes zijn heel goed terechtgekomen!

Op de foto de stapel dekens met daar bovenop Tosca, een popje uit mijn jeugd. Ze draagt een door mijn moeder gebreid vestje van Loesje, een andere pop. Da's voor mij bijzonder omdat ik als kind voor iedere pop eigen kleertjes had en beslist niks van de ene pop bij de andere aantrok! Tosca blijft nu in ieder geval lekker warm! Dat Loesje in haar onderbroek in de koffer met poppen op zolder ligt, moeten jullie maar niet verder vertellen ...

De kast op de achtergrond is de linnenkast die ooit van mijn oma was. Ik schilderde hem jaren geleden al warm rood en ben nog steeds heel blij met het resultaat! Al mijn "spirituele" boeken en sprookjesboeken staan erin.

2 opmerkingen:

  1. De foto zo doet me denken aan het sprookje van de prinses op de erwt :-)
    Wat lief dat je de dekentjes hebt gemaakt voor die kinderen!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ah hier ontdek ik de stapel leuke dekentjes! Wat goed van je dat je ze voor andere kinderen maakt, die ze goed kunnen gebruiken in een ver land!Als ik ooit mijn lapjes weg ga gooien, zal ik aan je denken, want weggooien vind ik altijd zonde.... groetjes Joke

    BeantwoordenVerwijderen