dinsdag 13 december 2011

Dutje

Het was een heerlijke drukke tijd achter de naaimachine toen Sint in het land was! Hij vroeg mij twee poppenslaapzakjes te naaien voor de kleindochters van een juffie van school. Ik ging op zoek in de restjesbak en naaide strookjes in allerlei tintjes rose en stofjes met bloemetjes. Toen ik een flinke lap had, knipte ik van dezelfde maat een stuk oude molton voor de voering en een lap van dezelfde grootte voor de achterkant. Ik stikte dat met de Franse slag door (niet recht maar een beetje glooiend) tot een heerlijk minidekbedje. Ik vouwde het dubbel, liet de achterkant waar het hoofdje komt een centimeter of 15 uitsteken boven de voorkant en speldde het op elkaar. De hoeken bovenaan rondde ik af en het geheel werkte ik af met biasband. Ik had zin om er zelf in te kruipen, zo gezellig zagen de slaapzakjes er uit!
"Cool! Ze doen hun ogen dicht als ze gaan slapen!" zei mijn 9-jarige zoon toen ik hem de slaapzakjes met pop erin liet zien. Dat doet de 1 meter lange orka-knuffel waar hij elke nacht tegenaan slaapt niet! Misschien een ideetje voor de speelgoedfabrikant?

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen