zondag 18 december 2011

Dekentje-1

Het hele jaar door werken Paula (mijn schoonmamma) en ik aan dekentjes voor Ethiopie. We verzamelen leuke fleurige katoentjes, fleecedekens, moltons, oude slaapzakken, katoenen dekens en garen en maken kilometers op onze masjientjes. De dekens gaan via een lieve vriendin die met haar gezin in Addis Ababa woont naar moeders en kindertjes die daar heerlijk warm onder kunnen slapen. Paula maakt met engelengeduld en grotendeels met de hand (!) de grote dekens, ik ontferm mij over de kinderdekens. In de afgelopen 2 weken naaide ik vijf dekens en ligt de zesde al klaar om door te stikken terwijl ik mijzelf had beloofd dat de vijfde echt de laatste zou zijn van 2011 ... Het is zo leuk om te doen en het komt zo goed terecht dat ik er bijna niet mee kan stoppen! Dit dekentje is al in Ethiopie, de nieuwe zal ik op de foto zetten. Wordt vervolgd!

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen