dinsdag 29 november 2011

Assepoetster

Vorig schooljaar was mijn laatste jaar van mijn opleiding tot Psycho-Energetisch therapeut. Het thema dat schooljaar was Mythen en Sprookjes. Boeiend, confronterend en verhelderend!
Dit etui maakte ik voor Elly, een lieve medestudente die dol is op Assepoester. Op en top van hergebruikt materiaal:  hele sterke blauwe meubelstof, een stuk gordijnstaal met een soort pareltjes erop, een lief kantje, vilt uit een zak restjes gekregen van de achterbuurman en plastic van gebruikte tentramen. Met een nieuwe rits en nieuw garen en een binnenvoering van een zacht katoentje.
Wat ik me opeens afvraag: Assepoester moest altijd schoonmaken, waarom heet ze dan geen Assepoetster? Zou iemand ooit een typefout hebben gemaakt bij het eerste sprookjesboek dat werd uitgegeven?

1 opmerking:

  1. Wat een mooie etui!
    En wat de naam betreft... Ik vraag me ook al een tijd af waarom het geen "Assepoetster" is... Misschien omdat "Assepoester" beter in de mond ligt? Of zoals jij zegt: door een schrijffout?
    Liefs, Mieke

    BeantwoordenVerwijderen