maandag 10 januari 2011

Dingetjes

Mijn hele werkkamer ligt vol dingetjes. Dingetjes van stof, van papier, dingetjes op de vloer die eigenlijk in de stofzuiger horen, dingetjes die in een map moeten, dingetjes die met z'n allen in een potje zitten te wachten om uitgezocht te worden, dingetjes die beslist niet weg mogen maar waarvan ik eigenlijk niet weet waarom niet, dingetjes die mooi en leuk zijn maar waarvan ik nu al weet dat ik er nooit iets mee ga doen. Dat soort dingetjes.
Gisteren las ik op de scheurkalender dat je gewoon moet beginnen met wat je al tijden van plan bent. In mijn geval dus: dingetjes opruimen. In potten, blikjes, schaaltjes, zakjes, dozen, laatjes en kastjes waar al dingetjes zitten maar dan weer nieuwe dingetjes bijkomen.
In de hoop dat ik aan het eind van deze week een hele opgeruimde werkkamer heb waar alle dingetjes een plekje hebben gekregen ...
waardoor er weer ruimte is voor nieuwe dingetjes!

8 opmerkingen:

  1. En? Is het nog steeds opgeruimd? Ik ruim mijn werkkamer geregeld op, maar als ik aan het werk ben wordt hetvtoch altijd weer een puinhoop. Daar voel ik me toch het lekkerst bij, klaarblijkelijk.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Haihoi!

    De jasjes vond ik in de uitverkoop bij H&M, voor de geweldige prijs van 7 euro.
    Voor medeblogster DutchApple vond ik nog net twee exemplaren in het rek van de Bergse H&M maar ze waren de laatste keer helemaal uitverkocht.
    Je zou nog een poging kunnen wagen bij een H&M in de buurt.

    Ik wil ook met alle liefde veel foto's maken van dichtbij zodat je misschien zelf een patroon kan maken? (zelf ben ik niet zo handig ;-) )

    Liefs en een fijn weekend!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. haha...zitten we in dezelfde fase dus. opruimen...opruimen ...opruimen...is op het einde wel heel fijn hoor..alles weer gestructureerd en ruimte!! heel herkenbaar al die dingetjes...moeilijk om dingetjes weg te gooien waarvan je misschien nog denkt iets moois te kunnen maken ;-))) wij gaan inderdaad naar stcokholm voor werk en ik blijf zeker bloggen. ik ben ook al een blog aan het maken voor onze stockholm avonturen, maar flora blijft zeker hoor.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Je had gelijk dat er een foutje in mijn tutorial zat. Ik heb het aangepast! Dank je en sorry!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hai, hoe gaat het met opruimen? Dankjewel voor je enthousiaste reactie op creJJtion! En welkom in blogland, veel plezier!
    Fijne dag, liefs van Maaike

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hallo Sonja,

    Ik kan geen emailadres van je vinden, dus plaats mijn email maar even als reactie. Leuk om je te ontmoeten in Verwonderland trouwens! Ik heb wel een patroontje van de bloem, maar dat is zo slecht leesbaar en bovendien illegaal (een franse blogster had het gecopieƫerd uit een boek en op haar blog gezet waar ze later gewetensvroeging over kreeg en het patroon van haar blog haalde) Maar als je nu graag bloemetjes wilt haken, dan kan ik je wel een boek aanraden: 100 bloemen om te breien en te haken van Lesley Stanfield. Er staan veel modellen in - van makkelijk naar moeilijk - met hele duidelijke beschrijvingen. Misschien dat je het kunt lenen bij de bieb? Succes!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ha mw Pardoes,
    Ik heb me toegevoegd als volger bij je. Is dat een opstapje naar nog eens een blogje? Lijkt me leuk! Ben benieuwd naar je werkzaamheden. Ik ben ook een Achterhoeker trouwens.
    Hartelijks

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Deze reactie is verwijderd door een blogbeheerder.

    BeantwoordenVerwijderen